Opis przebiegu procesu legislacyjnego serwer Sejmowy
Opis przebiegu procesu legislacyjnego. (serwer sejmowy)
niedziela 5 grudnia 2004
Stenogram z posiedzenia w dniu 19.01.2005 r. Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytori
Stenogram z posiedzenia w dniu 19.01.2005 r. Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej
piątek 3 grudnia 2004
Stenogram z 6 pkt. obrad 97 posiedzenia Sejmu w dniu 15.02.2005 r. gdy powyższa sprawa była rozpatry
Stenogram z 6 pkt. obrad 97 posiedzenia Sejmu w dniu 15.02.2005 r. gdy powyższa sprawa była rozpatrywana.pobierz
czwartek 2 grudnia 2004
W dniu 3.03.2005 r. na 98 posiedzeniu Sejmu został przyjęty projekt
W dniu 3.03.2005 r. na 98 posiedzeniu Sejmu został przyjęty projekt "ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu i zbiorowym odprowadzaniu ścieków". Oddano 422 głosy: 345 za ustawą, 4 przeciw, 73 wstrzymujące się. Ustawa została skierowana do Senatu.
środa 1 grudnia 2004
Z problematyki rozdrabniania zamówień publicznych
W związku z wejściem w życie przepisów nowelizujących ustawę o zamówieniach publicznych (dalej ustawa o z.p.) napływają do Redakcji pytania dotyczące zamawiania niektórych produktów, zwłaszcza żywności, materiałów biurowych, książek, szkoleń, paliwa i robót budowlanych. Wszystkie one związane są w większym lub mniejszym stopniu z utrzymującymi się wątpliwościami na temat klasyfikacji zamówień publicznych (art. 17 ust. 1 ustawy o z.p.) oraz przepisu limitującego skutki tzw. podziału zamówienia (art. 3 ust. 2 ustawy o z.p.). Jak wiadomo ten drugi przepis zakazuje unikania stosowania ustawy lub unikania określonych ustawowo procedur udzielania zamówień w wyniku celowego dzielenia zamówienia na części, ściślej: udzielania kilku zamiast jednego zamówienia.
czwartek 18 listopada 2004
Dokumenty przedkładane przez dostawców i wykonawców ubiegających się o zamówienia publiczne cz. III
Zgodnie z przepisem § 1 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia RM z dn. 13 listopada 2001 r. w sprawie dokumentów (dalej w skrócie rozporządzenie RM) zamawiający może żądać od ubiegających się o zamówienie wykonawców wykazu wszystkich lub wskazanego rodzaju wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat robót budowlanych, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca robót.
poniedziałek 15 listopada 2004
Dokumenty przedkładane przez dostawców i wykonawców ubiegających się o zamówienia publiczne cz. II
Zgodnie z przepisem § 1 pkt 4 rozporządzenia z dn. 13 listopada 2001 r. (zwanego dalej rozporządzeniem RM) zamawiający może żądać potwierdzenia przez ubiegającego się o zamówienie publiczne dostawcy (wykonawcy) spełnienia warunku z art. 19 ust. 1 pkt 3 ustawy o z.p. przez przedłożenie zaświadczenia właściwego urzędu skarbowego, że nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenia, że uzyskał on zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego. Przepis ten nic nie wspomina jednak o zaświadczeniu potwierdzającym brak zaległości w podatkach oraz z tytułu bardzo licznych opłat lokalnych ściąganych przez gminy.
niedziela 14 listopada 2004
Dokumenty przedkładane przez dostawców (wykonawców) ubiegających się o zamówienia publiczne cz. I
Podstawowe funkcje ustawowego reżimu zamówień publicznych wiążą się z ochroną interesu publicznego oraz bezpieczeństwa kontraktowego instytucji zamawiających. Sprzeciwiają się więc one możliwości udzielenia zamówienia dostawcom (wykonawcom) działającym wyraźnie na szkodę interesów publicznych bądź niewiarygodnych, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 1–6 ustawy o z. p. albo osobom nie dającym dostatecznej rękojmi należytego wykonania zamówienia publicznego, nie spełniającym wystarczająco warunków z art. 22 ust. 2 ustawy o z. p.
sobota 13 listopada 2004
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po zmianie regulacji ustawowej
Wprawdzie zamawiający swobodnie wszczyna procedurę o udzielenie zamówienia publicznego, nie mniej jednak z uwagi na ochronę interesu publicznego nie może on dowolnie rozporządzać biegiem tego postępowania. Musi je prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz ustalonymi z góry warunkami zamówienia, a jego celem jest wybór najkorzystniejszej oferty lub pomyślne zakończenie rokowań i doprowadzenie do kontraktu publicznego, dla zawarcia którego postępowanie to zostało zorganizowane.
piątek 12 listopada 2004
Nowa regulacja wadium przetargowego w zamówieniach publicznych
Na mocy noweli z dn. 26 lipca 2001 r. [I] zmienione zostały przepisy art. 41 i 42 ustawy o z.p. poświęcone zabezpieczeniu wadialnemu. Ustawodawca uwzględnił większość postulatów zgłaszanych głownie przez środowiska drobnych i średnich przedsiębiorców. Doszło do znacznego obniżenia wysokości wadium obligatoryjnego (do granic 0,5%¸ 3%) oraz do dalszej racjonalizacji innych wymagań wadialnych wraz z wyraźną ich liberalizacją. Zmodyfikowano też nieco podstawy zwrotu wadium oferentowi oraz okoliczności jego przepadku.
czwartek 11 listopada 2004