Przedsiębiorca może nie zgodzić się na wysokość opłat za usługi wodne
Korzystanie z wód wiąże się z opłatami. Zaliczamy tutaj np. pobór wód powierzchniowych lub podziemnych. Przedsiębiorcy i inne podmioty są zobowiązani do uiszczania opłat z tego tytułu jeśli zużycie wód jest poza zakresem powszechnego, zwykłego i szczególnego korzystania z nich. Wysokość opłaty określają Wody Polskie. Po naliczeniu opłaty z którą się nie zgadzamy, mamy prawo do złożenia reklamacji do dyrektora zlewni Wód Polskich. W przypadku gdy nie zostanie uwzględniona kolejnym etapem jest wniesienie skargi do sądu administracyjnego. Opisana zdarzenie dotyczy sytuacji, w której opłata została uiszczona. Jeśli nie dokonamy zapłaty i reklamacja nie została złożona, zostaje wydana decyzja administracyjna przez dyrektora zarządu zlewni Wód Polskich. Następnie przysługuje odwołanie do dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Wód Polskich i dopiero wówczas można wnieść skargę do sądu administracyjnego.
Więcej:
Dziennik Gazeta Prawna z dnia 8.10.2022 r. „Wysokość opłaty za usługi wodne można podważyć”
oraz
https://www.wody.gov.pl/nasze-dzialania/oplaty-za-uslugi-wodne
sobota 15 października 2022